Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Salah satu ciptaan terbaik manusia yang pernah dibuat


.coldtechno.xyz -  mungkin salah satu ciptaan terbaik manusia yang pernah dibuat. Teknologi bukan sahaja dapat menyambungkan orang tetapi juga memberi kita pendedahan kepada pemandangan, bunyi, dan perasaan yang tidak kita alami sepanjang hayat kita.

Dengan Realiti Maya, teknologi kini membolehkan kami mengalami persekitaran hidup yang dekat dengan suasana khayalan. Sebagaimana Wikipedia, realiti Maya (VR) biasanya merujuk kepada teknologi komputer yang menggunakan alat dengar realiti maya untuk menghasilkan imej, suara dan sensasi yang realistik yang meniru alam nyata atau membuat tetapan khayalan.

Walaupun VR masih agak baru kepada orang ramai, sudah banyak cara untuk menikmati VR. Berikut adalah beberapa tetapan dan aktiviti maya yang boleh anda alami:


1. Terbang


Pernah bermimpi untuk terbang? Nah, inilah peluang anda untuk merasakan bagaimana rasanya. Menggunakan kaca mata VR, anda akan dapat terbang. Gelas VR mempersembahkan kepada orang-orang imej atau video yang sangat realistik yang membantu pemakai membina momentum dan keseronokan untuk keseluruhan pengalaman. Selain itu, jika anda ingin mengalami terbang, anda boleh mencuba ciptaan baru ini yang dibuat oleh penyelidik Program Reka Bentuk Interaksi Universiti Zurich yang dipanggil Birdly. Birdly adalah konsol Virtual Realiti yang membolehkan seseorang berbaring di atas alat berbentuk berlapis berlapis dan memberi orang sensasi terbang di atas bangunan atau seluruh negara.

2. Berenang


Dalam kes-kes lain, alat dengar VR juga akan membolehkan anda mengalami berenang. Tetapi lebih daripada itu. Ia juga akan membolehkan anda merasakan apa yang ingin berenang di bawah lautan dengan berpuluh-puluh ikan, jerung, dan paus berenang di sekeliling anda. Anda pasti akan merasa seperti berada di bawah air kerana anda akan dapat melihat dan mendengar keindahan dan bunyi makhluk laut ini.

3. Roller Coaster


Sekiranya anda berada di rumah duduk di sofa dan tidak ada kena mengena, kenapa tidak naik roller coaster? Ya, mudah sahaja apabila anda mempunyai alat dengar VR anda sendiri! Mula merasakan graviti sebagai lubang coaster dan bertukar terbalik. Terdapat banyak alat dengar VR yang telah membina permainan di mana anda benar-benar boleh mengalami perjalanan roller coaster yang melampau. Terdapat juga simulator yang dipanggil "Tiada Had 2" yang akan membolehkan anda mengalami roller coaster pada tahap yang baru.

4. Skydiving


Skydiving adalah sukan ekstrim yang sesetengah orang hanya boleh bermimpi untuk melakukan kerana ia benar-benar mahal. Sekiranya anda sedang mencari cara yang lebih murah (dan juga lebih selamat) untuk mengalami skydiving, maka VR adalah cara. Terbang ke ketinggian tinggi dengan "Volo Airsport", simulator fizik yang membolehkan orang bertanding hidup dan mengalami skydiving.

5. Penerbangan zombi


Sekiranya anda adalah jenis orang yang terpesona dengan idea kiamat zombie, maka VR adalah cara terdekat anda untuk mengalaminya. Jadi, jika anda ingin mengalami apa yang ia suka berada di tempat kejadian "The Walking Dead", muat turun "Zombie Shooter". Ia percuma di Apple dan membolehkan pemain untuk menembak dan membunuh zombie yang mengejar mereka melalui alat dengar VR.

  • Sumber Artikel: https://EzineArticles.com/expert/Bob_Tom/2362899

BiggieTips - Tips dan Trik untuk Kehidupan Harian Anda (http://www.biggietips.com)


BiggieTips didedikasikan untuk TIPS BESAR untuk membantu anda menyelesaikan perkara dengan lebih cekap. Anda akan menguasai bagaimana melakukan segala-galanya dalam cara yang lebih besar dan hidup lebih bijak. Topik termasuk Rumah, Kesihatan, Gaya Hidup, Perjalanan, Teknologi, Hiburan, Perniagaan dan Video.

  • * FB - http://www.facebook.com/biggietips
  • * Twitter - @BiggieTips
  • * Pinterest - @BiggieTips


Sumber Artikel: http://EzineArticles.com/9720624

Posting Komentar untuk "Salah satu ciptaan terbaik manusia yang pernah dibuat"